Mobil Haberleşme Hizmet Kalitesi Bildirimleri Kapsamında TT Mobil iletişim Hizmetleri AŞ’ye Uyarı

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurulu tarafından alınan 13/08/2020 tarihli ve 2020/İK-SİD/227 sayılı Karar'da;

 

"Elektronik Haberleşme Sektöründe Hizmet Kalitesi Yönetmeliği'nin 9'uncu maddesinin birinci fıkrası, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu idari Yaptırımlar Yönetmeliği'nin 15, 25, 44 ve 46'ncı maddeleri, GSM Mobil Telefon Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi Ölçütlerinin Elde Edilmesine İlişkin Tebliğ 'in 20'nci maddesinin birinci fıkrası, 3N Mobil Haberleşme Hizmetlerinde Hizmet Kalitesi Ölçütlerinin Elde Edilmesine İlişkin Tebliğ'in 15'inci maddesinin birinci fıkrası ve ilgili diğer mevzuata istinaden;

 

TT Mobil iletişim Hizmetleri AŞ'nin (TT Mobil), 2020 yılı birinci dönem Hizmet Kalitesi bildirimlerinin incelenmesi neticesinde;

 

1- 2020 yılı Mart ayı GSM hizmetine ilişkin olarak "Arama Başarısızlık Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Elazığ-Merkez'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması; ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

2- 2020 yılı Mart ayı GSM hizmetine ilişkin olarak "Arama Başarısızlık Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Mardin-Merkez'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

3- 2020 yılı Mart ayı GSM hizmetine ilişkin olarak "Arama Başarısızlık Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Malatya-Merkez'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

4- 2020 yılı Mart ayı GSM hizmetine ilişkin olarak "Arama Başarısızlık Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Aksaray-Merkez'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

5- 2020 yılı Mart ayı GSM hizmetine ilişkin olarak "Arama Başarısızlık Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Şanlıurfa-Merkez'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

6- 2020 yılı Mart ayı GSM hizmetine ilişkin olarak "Arama Blokaj Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Elazığ-Merkez'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

7- 2020 yılı Ocak ayı GSM hizmetine ilişkin olarak "Arama Başarısızlık Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Şırnak-Cizre-Merkez'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

8- 2020 yılı Ocak ve Şubat ayları 3N hizmetine ilişkin olarak "Arama Başarısızlık Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Çorum-Dodurga-Merkezde yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

9- 2020 yılı Ocak, Şubat ve Mart ayları 3N hizmetine ilişkin olarak "Arama Başarısızlık Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün;

 

Adıyaman-Kahta-Merkez-Alıdam'da, Adıyaman-Kahta-Merkez-Erikli'de, Adıyaman-Kahta-Merkez-Narince'de, Adıyaman-Sincik-Merkez-Camdere'de, Aksaray-Merkez-Helvadere-Merkez'de, Aksaray-Merkez-Merkez-Karaören'de, Aksaray-Merkez-Merkez-Karkın'da, Aksaray-Merkez-Merkez-Yuva'da, Batman-Kozluk-Merkez-Taşlıdere'de, Batman-Kozluk-Merkez-Yeniçağlar, Batman-Merkez-Merkez-Yaylıca'da, Batman-Sason-Yücebağ-Merkez'de, Bitlis-Tatvan-Merkez-Sarıkum'da, Elazıg-Kovancılar-Merkez-Yarımca'da, Elazığ-Palu-Merkez-Baltası'da, Giresun-Dereli-Yavuzkemal-Merkez'de, Hakkari-Derecik-Merkez-Gelisen'de, Hakkarı-Derecik-Merkez-Ortaklar'da, Hakkarı-Derecık-Merkez-Uslu'da, Hakkarı-Merkez-Merkez-Bagıslı 'da, Hakkari-Şemdinli-Merkez-Tutunlu'da, Iğdır-Merkez-Merkez-Evci'de, Iğdır-Merkez-Merkez-Panık'da, Iğdır-Merkez-Merkez-Tacirli'de, Iğdır-Merkez-Merkez-Yüzbaşılar'da, Nevşehir-Acıgöl-Tatların-Merkez'de, Nevşehir-Avanos-Merkez-Göynük'de, Nevşehir-Avanos-Merkez-Mahmat'da, Nevsehir-Derinkuyu-Merkez-Çakıllı'da, Niğde-Bor-Çukurkuyu-Merkez'de, Niğde-Bor-Merkez-Kızılca'da, Niğde-Bor-Merkez-Kızılca'da, Siirt-Baykan-Atabagı-Merkez'de, Şırnak-Cizre-Merkez-Çavuş'da, Şırnak-Cizre-Merkez-Dirsekli'de, Şırnak-Cizre-Merkez-Düzova'da, Şırnak-Cizre-Merkez-Güçlü'de, Şırnak-Cizre-Merkez-Katran'da, Şırnak-Cizre-Merkez-Korucu'da, Şırnak-İdil-Merkez-Duruköy'de, Şırnak-İdil-Merkez-Ortaköy’de, Şırnak-İdil-Merkez-Özen'de, Şırnak-İdil-Merkez-Pınarbaşı'da, Şırnak-İdil-Merkez-Sulak'da, Şırnak-İdill-Merkez-Tekeköy'de, Şırnak-İdil-Merkez-Tepeköy'de, Şırnak-İdil-Merkez-Yarbaşı 'da, Şırnak-İdil-Merkez-Yavsan'da, Şırnak-İdil-Sırtköy-Merkez'de, Şırnak-Silopi-Merkez-Bostancı'da, Şırnak-Silopi-Merkez-Buğdaylı'da, Şırnak-Silopi-Merkez-Çardaklı'da, Şırnak-Silopi-Merkez-Çiftlikköy, Şırnak-Silopi-Merkez-Kavaközü'de, Şırnak-Silopi-Merkez-Kavallı'da, Tokat-Merkez-Cat-Merkez'de, Tokat-Merkez-Merkez-Semerci 'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

10- 2020 yılı Mart ayı 3N hizmetine ilişkin olarak "Arama Blokaj Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Şırnak-Cizre-Merkez-Dirsekli'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

11- 2020 yılı Ocak ayı 3N hizmetine ilişkin olarak "Arama Blokaj Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Adıyaman-Kahta-Merkez-Bağbaşı'da yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,

 

12- 2020 yılı Ocak ayı 3N hizmetine ilişkin olarak "Arama Blokaj Oranı" ölçütü ile ilgili hedef değerin sağlanması yükümlülüğünün Adlyaman-Kahta-Merkez-Narince'de yerine getirilmemesi ve ilgili takvim yılı içinde mezkûr ihlalin ilk kez vuku bulması nedeni ile TT Mobil'in söz konusu yerleşim yeri için yazılı olarak uyarılması, ilgili raporlama dönemlerinde hizmet kalitesi yükümlülüklerini yerine getirmediğinin Kurumumuz internet sayfasında bir (1) ay süreyle duyurulması,"

 

hususlarına yer verilmiştir.

 

Kamuoyuna saygıyla duyurulur.